Canon in D

Şehirlerin birinde, çok önemli olmayan olayların olduğu sadece anıdan ibaret kalsın diye yaşanmışlar devam ederken, seninleydim Canon in D..

Dersleri, projeleri bırakıp, duyabileceğim yükseklikte açtığım ses ile beni içine alan o şeyin ne olduğunu bilemeyerek sana takılı kalmıştım.. Baştan sona, en baştan yine sona.. Bitmek bilmedi.. Barok sevmediğimi cümle alem bilir. Bunu dememe gerek yoktu. -Demiş oldum artık.- Balkona çıkardım, açık havada çok iyi gelirdi. Ruhumda müzik süzülürken yıldızlara bakardım, hafifleyip tüm evrene eşlik ederdim.

Geçen akşam yine aklıma düştün. Sana başladım tekrar. Sonra yine aynı döngünün içine girmeyeyim diye bir, iki dinleyip devamını getirmedim. Unutayım dedim.. O zamanki kişi ile aynı kişi değilim, artık ihtiyacım yok, bir de anılar canlanıyor ya. Korktum. Dinledikçe ilk hatırladıklarımın arkasından aklıma daha neler neler gelecek diye korktum ve dinlemekten vazgeçtim. Kendime döndüğüm bu süreçte bir çok şeyden, olaydan, olgudan, kişiden uzak kalmaya çalışırken Canon in D ile geçmişe dönmek pek doğru olmayacaktı.. Bıraktım akışına, onu da serbest bıraktım, kendimi de.

Az önce başka bir yerde, başka bir anda, tüm dikkatimi alakasız bir yerde odakladığım sırada Canon in D çalmaya başladı. Bir saat boyunca ara ara kendini hatırlattı. Bir sebebi olmalı dedim. Sonra hiç bir sebebi yoktur, ne olabilir ki diye de sordum kendime.. Her şeyi kapattım. Tüm dünya ile ilişiğimi kestim. Uyumak için uzandım. Kafamda Canon in D beni çağırıyor. Beraberinde sözcükler de yaz diyor. Cesaretim olmadığı için o sözcükleri buraya aktarmak istemiyorum.. En azından daha az dürüst davranarak, çok fazla açık etmeden şunları demem lazım;

Hissediyorum, algılıyorum, anlıyorum. Hatalar ve günahlar ayrı şeyler. Günah da yok ya. Onu da geçin, uzun ve karmaşık cümleler kurmak istemiyorum.. Benim o gördüklerim, bana sunulanlar neydi, o sonuca ulaşmak için nasıl aşamaların olması gerekiyordu, çözmeye çalışıyorum.. Kimsenin anlayabileceği belki de algılamayacağı bir yöntemle çözmeye çalışıyorum. Doğrudur, gizlim saklım var. Anlatmak ile de mesul değilim. Ben kötü biri değilim, en kötü olduğum zamanlarda bile kötü değildim. Bir çıkış yolu bulacağım. Tıpkı yıllar öncesinde bir rituelin içine sokulduğum o anlardaki gibi gökyüzüne bakarak ruhumu uçuran zamanların birindeyim, anlar birikiyor, saatlere, günlere, haftalara dönüşüyor. Sonrasında da tüm bunların adına senin hayatın diyorlar 🙂

Soru sorulursa cevaplarım, sorulmaz ise açıklama yapmam. Değer verdiğim her şeyin peşinden koşarım. Şimdi kendimin ve sevdiklerimin peşinden koşuyorum, hataları düzeltmeye, doğrulamaya, ağzımdan çıkan kelimeleri anlamlandırmaya, yoluna berisine, gerisine sahip çıkmaya çalışıyorum. Tekrar doğacağım belki, kim bilir? Tekrar Canon in D’yin dinlediğim o yere döneceğim. Bakacağız, göreceğiz. Kırgınlığı ve öfkesi olanların beni doğru anlamadıklarını ve tüm bunların benim kötülüğümden ya da deliliğimden kaynaklanmadığını bilmelerini isterim. Hataları düzeltmek lazım.. Özgürleşmek için önce kendime karşı iyi davranıp değer vererek aynı mesajları diğer kırgınlara da ulaştırmak istiyorum.. Gerçekten yok edilesi biri olmadım, hiç bir zaman.. Ayakta kalmayı bir şekilde başardım, yöntemlerini çok iyi bilmesem de şans benden yana idi.

Verdiğim sözleri tutmak isterim.

Ulaşamadıklarıma da gidecek bu yazılanlar, söyleyebileceğim tek bir şey var, kalbinizi kırdıysam, sebebini bilemediğim bir nedenden dolayı öfkelendirdiysem, kendimi olduğumun dışında farklı bir insan gibi gösterdiysem bu benim hatamdır. Özür dilerim.

O kapıdan geçmeye hazırım.. Benimle gelmek isteyen?

08.08.2017- İK

 

 

Leave a comment

Filed under YAZILARIM

Leave a Reply

