Yakamoz

Radikaller, köktendinciler düşünen insani sevmez, dikte ederler.. Hele ki kadinsaniz, önce feminist yaftasini yersiniz. Cocuklugumdan beri feminizmin ne oldugunu bilmedigim halde, feminist soylemlere hic bulasmadigim halde, yetistirilis tarzindan midir, nedir, bilmiyorum; hep feminist yaftasini yedim. Feminizmin herhangi bir argümanında rastgele, öğrenilmis caresizlik ile bana sunulmasinın ardindan hep şu soruyu sorup durdum; ben feminist miyim? Neden insanlar bana boyle seyler soyluyor?

Erkek dusmanligi seklinde algilara yerlestirimis bir kavram oldugunu anlamak cok zor degildi. Kadin haklari savunucusu olarak ustatlarla bu lugati degistirmeye calistik.

Sorun bu da degildi.

Kavramlarin benzeri şekilde ilişkilendirildiği başka başka beyinler de vardi..

Herkesin sahillerde vucudunu sergilemekle mesgul oldugu 14’lu yaslarimda ben gunesten kacarken Kemal Tahir’in Devlet Ana’sindaki saman rituelleriyle ic iceydim. Ya da dolunayın, yakamozlarin pesindeydim. Yanimda da keyfini tam sureyim diye dinledigim muzikler.. Dalgalarin sesiyle dolunay ışığının denize tam vurdugu anlarda, tum bunları duyumsarken ben niye feminist olmuştum? Anlamak mümkün değildi.

Simdi sunu der, bunu bilirim, karsimda durana her zaman verecek bir cevabim vardi, aile buyuklerim bu yonumu cok iyi bilir.. Peki bana feminist diyebilme curetine gosteren ve bir kadindan dogma er kisi-kişilere sormak lazım; “sana senin anan ne ogretti, ya da öğretemedi???”

Bugun bu noktalara geldiysek en buyuk suc kadinlarin ve kadinlar sorguladikca “erkek dusmani” oldugunu oğullarının, kızlarının kafasina kodlayan anaların, babaların…

Çok anlık ve hızlı olarak cepten yazdım. Yazim hatalari duzeltilecek. Tesekkurler. IK-16:39

Leave a comment

Filed under YAZILARIM

Leave a Reply

