Öyle bir yalan söyle ki, insanlar doğrusuna inanmaktan vazgeçsinler !

2009 yılında etrafın lafından sözünden sıkıldığım için gidip ehliyet sınavlarına başvurdum. Yakınlarım çok iyi bilirler, bende sınav fobisi vardır. Sınav lafının geçtiği her yerden arkama bakmadan kaçarım.. Sırf işin içinde sınav var diye Öğretim Üyesi olmadım ki, gayet de bana uygun bir seçim olurdu, mali müşavirlik staja başlama sınavlarını keza “yetti gali” deyip yine bıraktım.. Son on yıldır yegane sınav başarım ise Ehliyet Sınavı’na girip kazanmam oldu. Bu sınavın bile beni nasıl gerdiğini, strese soktuğunu ifade etmem mümkün değil..

Ehliyet için sertifikayı aldıktan sonra annem ve babam doğal olarak benden araç kullanmamı bekledi, tam bir sene bu işi salladım. Sallamaz olaydım, evet hazırım dediğim bir zamanda omzumu çıtır çıtır kırdım, boyun fıtığı sahibi oldum. Sağ kolumu işlevsiz hale getirdim.. Araç kullanma işi yatınca da gidip ehliyetimi trafikten almadım..

Bu ayın başında ofisteki kızım;

“-“İlknur Abla, hemen ehliyetini alman lazım, yıl sonuna kadar verilen sertifikalar geçersiz olacakmış, yoksa ehliyet sınavına tekrar girmek zorunda kalacakmışsınnn!!!..

-Sezen, ne yapacağım????

-Trafiğe gidip sertifikanla başvuracakmışsınnnn..!!!!

-Eeeee, yenilenmesi gereken belgeler var o vakit, sağlık raporu, sabıka kaydı, ikametgah????

İkametgah İlmuhabiri artık istenmiyor. E-devlet şifreniz ile ikametgah bilgilerine ve sabıka kayıtlarınıza ulaşabiliyorsunuz. Sabıka kaydınızı e-devlet şifresi ile sorgulayıp bastırabiliyor ve herhangi özel veya tüzel bir makama sunabiliyorsunuz.

Sağlık raporunu da sağlık ocaklarındaki aile hekiminizden alabiliyorsunuz, yanınızda bir adet fotoğraf bulundurmanız yeterli.

Herşeyimle tamamım, geriye bir tek gidip trafiğe teslim olmak kaldı, ondan sonra araç kullanımı için ders almam ve Adana trafiğinde cirit atmam gerekiyor. Artık kaçış yok, iş başa düştü, omuz da yaptığım spor ile güçlendi ve gayet de kullanışlı hale geldi.

Bugün kendimi trafiğe teslim edeyim diye Şakirpaşa’ya gittim.. Bugün yani 18.12.2014’de yalan bilginin insanları nasıl ayağa kaldırdığını, doğrusunu anlatsanız dahi insanların doğrusundan çok yalan olanı devam ettirme eğiliminde olduğunu görmeniz gerekirdi.. Onları çok iyi anlıyorum ben de işin asparagas olduğunu öğrenmeme rağmen iyi bir soruşturma yaptım kendimce, ilk söyleyen kimse bu yalanı ona helal olsun diyorum..!!!

Trafik Şubesi’nin kapısından girene kadar duyduklarım;

“Abla bu saatte gelinir mi? Herkes gece 3:00’da gelip sıra alıyor, hiç şansın yok”

“Eee ne yapacağım ben o zaman?”

“Abla baban ya da eşin yok mu seni getirsinler, sen de gece 3:00’de gel sıranı al.”

“Teşekkürler. Ben en iyisi bu işler niye böyle bir araştırmaya gireyim, konunun ne olduğunu anlayayım.”

Hakikatten bir gariplik vardı, yani Adana’da aynı anda ehliyet alan insan sayısı bu kadar mı çoktu? Ehliyet almak bu kadar zor olsaydı ben bunu zaten bir yerlerden duyardım, haberim olurdu. İki dakikalık iş oldu mu sana haftalar sürecek bir işkence..Şimdiden geçmiş olsun.. Yok ama işin içinde bir saçmalık olduğu kesin.

Trafiğin kapısından içeri girdim, etraftaki ilanlara bakıyorum, evet tam da beklediğim gibi bir açıklama “Ehliyet için alınan sertifikalar 29.05.2015 tarihine kadar geçerlidir.” Peki bunca insan sabah saat üçlerde, dörtlerde gelip kapılarda bekliyor. Ödenecek harçlar yılbaşından itibaren iki katına mı çıkarıldı yoksa?

Etrafıma bakınıyor ve bilgi alabileceğim görevli bir hanımefendiye yaklaşıyorum. “Hanımefendi merhaba, ben yanlış okumuyorum değil mi, tam karşımdaki yazıda sertifikaların 29.05.2015 tarihine kadar geçerli olduğu yazıyor.” Görevli “Evet doğru” diyor. Ben de soruyorum “Pekiala, bunu anladım. Bu kadar insan gece üç gibi gelip sıra alıyormuş, herhalde yılbaşından itibaren ödenecek harçlarda ciddi bir artış olmalı, yoksa bu kargaşa neden olsun ki?”

“Vallahi hanımefendi” diyor, “ortaya bir yalan atıldı, yılsonuna kadar süre var, hemen alın diye. Böyle bir haber yok, hiç olmadı, süre zaten 29.05.2015’tir. Zam diyorsanız, o da zam değil, yeniden değerlemedir, oranı %10.7’dir, yani toplam 347 TL olan ücret için 37 TL’lik bir artış olacak, bu da son derece normaldir. Burada biz sürekli söylüyoruz, kendinizi rezil etmeyin, gidin evinize paşa paşa ocak ayını bekleyin, öyle saatlerce sıra beklemeyi gerektirecek, gece üçlerde gelmek gibi bir durum söz konusu değil, ama anlatamıyoruz. Doğrusunu söylüyoruz bunu kimseye anlatamıyoruz. Tutturmuşlar biz yıl sonuna kadar işlemi bitireceğiz.”

İşin özü:

Trafik Şubesi’nin çevresinde bulunan ve trafik müşavirliği yapan kişiler, hem trafik şubelerinin talep ettiği formatlarda dosya satıyor, başvuru belgelerinin eski olduğunu belirtip yenisi ile değiştiriyor, makbuz vermeksizin işlem ücreti alıyor, hem de başvuru için sıra almak gerektiğini tembihleyip istenirse 40 TL karşılığında bu sırayı da kendilerinin alabileceğini söylüyorlar.

Bu işleri yapan arkadaşların bazısının kapısında SİGORTA ARACILIK HİZMETLERİ levhası asılı, sizi yoldan çevirip, kolunuzdan tutup ilgili oldukları ofise götürüyorlar, tamamen bir kaosun içine sürülmüş, atılmış ve basın dahil hiç bir yerde açıklığa kavuşturulmamış bu konuyu kullanarak dosya işlem ücreti adı altında en az 30 TL, sıra almak için ise 40 TL istiyorlar. İşlem başı 70 TL günlük az değil tabi, en az 10 kişiyi ikna etseler günlük 700 TL eder, vergisiz, beyansız tamamen yalan bir haber üzerinden geliştirilmiş bir kurgu var ve sözleşmiş gibi hepsi bu işlemlerin 31.12.2014 tarihine kadar bitirilmesi konusunda çok ısrarlılar.

Trafik şubelerinin etrafında bulunan ve SİGORTA ACENTESİ olan kişilere sesleniyorum.. Siz bu duruma bir dur diyecek misiniz, yoksa yaptıklarınızdan dolayı meslekten men edilmeyi mi tercih ediyorsunuz?

İlknur Kırbaş,

18.12.2014

Leave a comment

Filed under YAZILARIM

Leave a Reply

